Afklaring med sælger

Før du starter

Før du går i gang med en handel her på siden, er det vigtigt at have et par ting afklaret forinden.

  • Købsaftale med sælger

    Du har været kontakt med sælger forinden, og i har lavet en aftale om at indgå en handel.

  • ISBN numre

    Du har fået oplyst ISBN numre eller tilsvarende præcis information om bøgerne du køber.

    Husk at tjekke at udgaver matcher pensumlisten, eller om det eventuelt er acceptabelt hvis en bog er 1-2 udgaver ældre.

  • Bøgernes stand

    Du har fået beskrevet bøgernes stand, herunder bl.a.:

    • Er der skrevet i dem?
    • Mangler der sider?
    • Er det fra et ikke-ryger hjem?
  • Pris

    I er blevet enige om den betaling som sælger skal modtage for bøgerne.

  • Levering

    I er blevet enige en deadline for hvornår sælger senest skal afsende bøgerne.

  • Printer Vigtigt

    Sælger skal have adgang til en printer for at kunne printe den forudbetale fragtseddel.

2
Bestillingens indhold
3
Levering & betaling

Ofte stillede spørgsmål

Der tillægges 15%* af købsprisen når du benytter Sikker Handel. Derudover tillægges leveringsomkostninger, som ubeskåret går til Post Nord.

Handelsgebyret dækker vores omkostninger til udvikling, hosting, betalingsgebyrer samt øvrige driftsomkostninger, og kompenserer desuden for den risiko vi pådrager os ved at være mellemmand mellem to private parter.

*Dog minimum DKK 39.

Vi tager imod alle typer VISA, Mastercard & Maestro.

Levering foregår med Post Nord, og fragten afholdes af køber.

Prisen vil afhænge af om der skal leveres til pakkeboks eller hjemmeadresse.

Det er underordnet hvilken handelsplatform bøgerne oprindeligt har været sat til salg på.

Når du starter en ny sikker handel skal du blot indtaste detaljeret beskrivelse af hvad du køber, herunder bøgernes stand, udgave og mængde.

Du bør altså først starte en handel her på siden, når du har en konkret købsaftale med sælger.

Du bør først starte en handel her på siden, når du har en konkret købsaftale med sælger.

Som led i en købsaftale, anbefaler vi som minimum at følgende punkter afdækkes:

  • Bøgernes ISBN numre: Stemmer de overens med bøger du skal bruge? Bemærk om bøgernes udgaver matcher pensumlisten, eller om det er eventuelt er acceptabelt hvis en bog er 1-2 udgaver ældre.
  • Bøgernes stand: Er der skrevet i dem? Mangler der sider? Er det fra et ikke-ryger hjem?
  • Bøgernes pris: Hvor meget forventer sælger udbetalt i salær?
  • Levering: Hvornår kan sælger afsende pakken?

Når du indtaster dine kortoplysninger som en del af købsprocessen, laver vi altid kun en reservation på dit betalingskort.

Den reelle hævning/betaling sker først i det øjeblik køber melder pakken afsendt (jf. dansk lovgivning).

Skulle handlen bliver annulleret inden afsendelse, bliver reservationen øjeblikkeligt ophævet fra vores side.
Bemærk at visse banker kan have en vis forsinkelse før pengene igen står til rådighed på din konto. Dette er desværre helt ude af Studiesalgs kontrol, men vi vil altid være behjælpelige med at kontakte din bank og bede dem ophæve beløbet øjeblikkeligt, skulle det være et ønske fra din side.

Sælger vil få udbetalt sit salær på oplyste bankkonto 14 dage efter pakkens ankomst til ønskede leveringssted.

Dette er naturligvis forudsat at køber ikke gør indsigelse eller udtrykker ønske om returnering forinden. I det tilfælde vil det videre forløb afhænge af de konkrete omstændigheder. Fælles er dog at vi altid søger og opfordrer til hurtigst mulig afslutning på enhver handel, enten i form af udbetaling eller returnering af bøgerne.

Hvis bøgerne du modtager ikke lever op til den aftalte stand, har du mulighed for at returnere bøgerne kvit og frit, og få hele indbetalte beløb refunderet.

Vil vil forinden bede dig sende nogle billeder og beskrive hvad der afviger fra din aftale med sælger.

Er der blot tale om at du har fortrudt dit køb, kan du altid indenfor 14 dage bruge din almindelige fortrydelsret. Her står du dog selv for returfragten.

Vi anbefaler altid at du forventningsafstemmer leveringstid med sælger forinden handlens indgåelse. Måske skal sælger bruge ekstra tid på at finde en printer, har travlt med arbejde, ligger syg, eller står og skal på ferie.

Skulle det alligevel gå langsommere end ønsket, kan du frem til sælgers accept af handlen altid selv aflyse bestillingen.

Efter sælgers accept, bedes du kontakte sælger og bede denne om at annullere handlen. Dette er udelukkende for at sikre sælger ikke allerede er i færd med, eller allerede har, afsendt bestillingen.
Såfremt sælger ikke besvarer din anmodning indenfor rimelig tid, kan du kontakte Studiesalg for at få handlen annulleret.

I tilfælde af at du fortryder dit køb efter pakkens afsendelse, har du mulighed for at igangsætte en returnering så snart pakken er modtaget. Du vil her skulle koordinere med sælger hvor pakken skal returneres til, såfremt denne har særlige ønsker hertil.

I modsætning til en reklamation, vil du selv skulle afholde forsendelsesudgifter. Returnering skal altid ske med track & trace, så det kan dokumenteres at pakken er afsendt og modtaget.

Vi vil efter returnering for god ordens skyld kontakte sælger for at høre pakken er modtaget og alt er i væsentlig samme stand og mængde som ved afsendelsen. Du vil herefter få det fulde indbetalte beløb refunderet på din bankkonto.